понеделник, 11 февруари 2013 г.

Бърза кухня: Пастет от пушена риба с крема сирене и хрян

Блогът  падна в жертва на сериалите и книгите. Изобщо не мисля да го изоставям, а само да се оправдая. Даже по- скоро пред себе си, от колкото пред хората които наминават от тук (благодаря за което!). Скептичното и леко пренебрежително отношение към таблетите, беше рязко сменено с пристрастеност към нощното четене. Чета всичко наред. Даже прочетох и Дневникът на Бриджит Джоунс. Стана ми безинтересна още на 10 страница, но тъпо и упорито я финиширах за две нощи. Автономното осветление на екрана, на практик елиминира досадното гасене на лампата. В случай, че евентуално заспя четейки (което всъщност се случва винаги), джаджата удобно се самозагася и в най- лошия случай се събуждам с резка върху физиономията, в резултат на спането върху калъфа. Друго интересно занимание, което преоткрих е затапването със слушалки и вманиаченото зомбиране с някой сериал (по възможност да не е с Ферхундето). Всичките сезони. Наведнъж! На практика по този начин ставам абсолютно независима от окупацията на дистанционното, наложена от Мъжът на Лулу и зациклянето на сървайвър предаванията по Дискавъри. Не че и аз не ги гледам, но 6 пъти един и същи епизод с Беър Грилс- не благодаря! Освен това, така не чувам крясъците на децата от съседната стая, а щом не ги чувам, значи не са мой проблем:). Като всичко друго, предполагам, че и това ще мине скоро (ако не умра от изтощение и недоспиване). Кухнята ми също се адаптира към новата ми слабост. Наблягам на бързи и лесни ястия, които се приготвят на прибежки между две серии. Всъщност няма кой знае каква промяна - просто въведох блиц готвеното и през уикенда, вместо само покрай обичайното седмично търчане. 


Този пастет е сред новооткритията ми и бързо ни стана любимец.

Преди време попаднах на подобна рецепта в Good Food, но тя претърпя някои сериозни модификации. Най- вече заради временната липса на някой от посочените продукти и заместването им с такива, нямащи нищо общо, но налични в хладилника.


Пастет от пушена риба, крема сирене и хрян

Продукти
може да го карате съвсем на око според вкусовите ви предпочитания

  • 150 - 200 гр пушено филе от пъстърва
  • 80 -  100 гр пушена сьомга
  • 250 крема сирене
  • 2 с.л заквасена сметана
  • 3 с.л крем от хрян - аз ползвам хрян с цвекло
  • черен пипер
  • сол
  • по желание - връзка пресен лук


Приготвянето е повече от елементарно, но преди него бих искала да обърна внимание на част от продуктите.
1. Може да се ползвам и друга пушена риба, но е желателно да не е с много силен и натрапчив вкус. В това отношение пъстървата е перфектна. Последният път сложих дроб от треска и се получи много добре.
2. Аз лично ползвам крема сирене Филаделфия. Не че съм привързана към вносните продукти, но всичките български варианти на крема сирене, които съм купувала, са натъпкани с растителни мазнини, дори и на опаковката да не пише. 
3. Хрянът с цвекло го купувам от руските магазини, но ако не държите на цвета, спокойно може да използвате крем от хрян, който е наличен в почти всички супермаркети. Съветвам ви да не пропускате тази съставка, защото придава много приятна свежест на пастета. Принципно дъщерите ми не обичат хрян, но в тази комбинация им харесва.
4. Ако пастетът няма да се изяжда в рамките на ден- ден и половина ви съветвам да не слагате пресен лук. Със стар, пък изобщо не си и помисляйте да го замествате:)


Пъстървата се разтрошава на парченца и се слага в купа. Сьомгата и пресният лук се нарязват на дребно и също се слагат в купата.  Може да запазите малка част за декорация по- късно. Сипвате крема сиренето, сметаната и подправките и разбърквате с вилица. Застилате с фолио за свежо съхранение продълговата форма за кекс или малка правоъгълна кутия., така че краищата да стърчат отвън. Разпределете половината от сместа и притиснете и загладете с лъжица. Размажете хряна и отгоре застелете останалата половина от пастета. Ако ви се струва сложно, просто смесете всичко с хряна и пропуснете пластовете. Загладете отгоре, покрийте със стърчащите краища на фолиото, притиснете хубаво и сложете за няколко часа в хладилника.
Извадете, разгърнете фолиото и обърнете в чиния. По желание украсете със сьомга и пресен лук.


Всъщност последните няколко пъти направих пастета за чисто домашна употреба и  пропуснах момента с фолиото и обръщането.


Тази седмица блогът става на цели три години. Ако не се появя триумфално на 15-ти, да знаете, че съм се заплеснала в някоя книга или поредната серия на някой сезон.

23 коментара:

  1. Румка, снимките ти са разкошни, както винаги! Зюмбюлчето ми е голяма слабост... :)

    ОтговорИзтриване
  2. Почувствах се много добре,като прочетох написаното.
    Оказа се,че не съм сама по отношение на отплесването в някоя посока.:)
    Дано скоро излезеш от тази ситуация,за да изпитвам по-често удоволствие от твоите публикации!
    Поздрави и хубава ,празнична седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Това му е хубаво на човешкото съзнание - един ден е тук, на другия - другаде. Човек има нужда от промяна, за да се развива.
    Чудесна е публикацията, а снимките... Красота.
    Поздрави, Руми! Да знаеш, че трябва да ти разкажа един сън - не се познаваме лично, но те сънувах преди време с дъщерите ти - беше много приятно.
    Лек ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Лулу, изглежда зашеметяващо и обещаващо вкусно! И аз съм изпадала в подобни състояния на пристрастеност към сериал или книги от поредица и за себе си стигнах до извода, че страхът от абстиненцията след края на сериала или поредицата книги е по-страшен от самата абстиненция :)

    ОтговорИзтриване
  5. И аз напоследък преоткиривам четенето - и то с някакво настървение, дължащо се на съжалението за пропуснато време...Като теб останалото леко отива на заден план :)А само един въпрос: Хрянът е подобен на уасабито, нали? Аз съм в Япония и имам достъп, пък хрян...де да го знам!
    Катя

    ОтговорИзтриване
  6. Ейй, страхотно изглежда, Руми! Останаха ми очичките и задължително ще опитам, още повече, че ми се струва лесно и бързо! А иначе, явно сме на една вълна! И аз луднах по четенето на книги, но в стария им вариант, умирам за шумоленето и миризмата на страниците. Така или иначе не мога да се докопам до таблета, благодарение на хлапетиите :)
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. Руми, плени ме с тази рецепта, искам да я пробвам незабавно! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Хи хи Руми аз отдавна открих удобството и приимуществата на това малкото портативно чудо, да не говорим, че не ми се ще да се върна към нещо различно от "ябълката" :)) Дори противника вкъщи приобщих :))А онзи сървайвъра ... и аз съм ги научила на изуст, тук си имаме още един фен на Беър Грилс :)
    Рецептата ти е фантазия и снимките също!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е аз съм друговерец и съм привърженик на Андроид, но пак много си го обичам. Моят е с клавиатура и всякаква портове, така че направо като истинки изглежда, но за сега не мога да се откажа от лаптопа и фотошопа.

      Изтриване
    2. Аз всъщност точно заради фотошопа го исках е трябваше ми доста време за да свикна с тези за епъл, но сега почвам да му хващам цаката :)) Е открих и страхотна версия на фотошоп, но нея мога да я сваля само на лаптопа на епъл и ... това май ще е следващата играчка ( ако не ме изгонят от къщи :)) Андроид е ОК, но пак аман от тези сложни програми, вируси и антивирусни и прочие :)

      Изтриване
  9. Аз копнея за един Paperwhite точно за да си чета навсякъде и по всяко време без да се притеснявам за осветление :) Да ти е честито таблетчето! А пастетчето изглежда прекрасно!

    ОтговорИзтриване
  10. Да си призная, аз тръгнах точно с идеята за Киндел, но после много бързо я опорочих и модифицирах на таблет.

    ОтговорИзтриване
  11. Руми, страхотна рецепта и снимки! Изглежда мнооого вкусно :)
    Вярно, че такива заплесвания се отразяват негативно на блоговете, но пък е за добро :D (аз така за месец-два изгледах целия "Fringe" :)). А портативната книга (макар и не таблет) ми е неотменна част от леглото, даже на щега казвам, че това е ми е любовникът :)
    Хубава седмица и честита блогодишнина! Още много такива!

    ОтговорИзтриване
  12. Аа,ще чакаме торта и свещи!Хич не си мисли да се измъкнеш по терлички!Ти ще измислиш нещо, я снимка, я нещо друго!

    ОтговорИзтриване
  13. Попаднах на блога от една класация на блогове...определено този блог си заслужава първите позиции!

    Успех ти желая! (Въпреки, че си го постигнала) :)

    * между другото, утре ще пробваме пастета (може само малко по-малко хрян да сложим, но със сигурност ще го пробваме!)

    Лека вечер! ;)

    ОтговорИзтриване
  14. С тези прекрасни снимки ще ме убедиш да пробвам нещо, което по принцип не обичам :) Страхотна публикация, както винаги! Поздрави и спорен ден!

    ОтговорИзтриване
  15. Приготвих го вчера. Беше "гвоздей на вечерта". :) СТРАХОТЕН!

    ОтговорИзтриване
  16. Абе аз май съм малко старомодна - не знам, но все още предпочитам да разлиствам страниците, а пк за осветелние ползвам една мини лампичка, като писалка, която се закрепва на самата страница...Виж, за сериалите - и при мен е така, като сваля някой цял сезон и се отписвам от всички домакински задължения (-: А идеята с пастета много ми допада - още повече, че с удоволствие си хапвам рибка...
    И понеже още не си се появила триумфално ти пожелавам още много, мнооого години на списване на един от най-хубавите блогове, които съм посещавала (-:

    ОтговорИзтриване
  17. Снимките са вълшебни. Почти долавям аромат. Предават лъжливо впечатление за сладък и вкусен десерт.
    Съпричастна съм за сериалите "на екс". Действително е пристрастяващо занимание.
    С поздрав от Кулата!

    ОтговорИзтриване
  18. Natural remedies help the body's immunity system by assisting in the regeneration of good bacteria in the body. There are approximately 17 million people in the US that suffer from some type of yeast infection. A good personal injury lawyer can save you from making a great deal of mistakes and can shoulder much of the hassle of knowing what to do about car repairs, car rentals, medical treatment, witness statements and the like. Vu promises that you'll look
    forward to doing them as the results are well worth it.
    o - Focus on the optometry practice (no ambition
    to supply a retail eyewear answer).

    Also visit my page; orthopaedics

    ОтговорИзтриване
  19. If you are like me and love garlic, you are already too
    late. When you're preparing your planting area, just mix the soil with about three inches of organic compost. In some cases, the quantity of materials for making compost in the amounts desired (an annual layer 2 inches deep across the garden) cannot be obtained.

    My web site; seaborne

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...